Jak podziękować za komentarz na blogu i zaangażować czytelnika
Zastanawiałeś się kiedyś jak podziękować za komentarz na blogu i jednocześnie zaangażować czytelnika?
Wyobraź sobie, że czytelnik Twojego bloga przeczytał Twój najnowszy artykuł. Tekst mu się spodobał więc postanawia napisać komentarz. Kiedy publikuje swój pierwszy wpis Ty automatycznie przekierowujesz go na stronę z podziękowaniem lub pokazujesz mu podziękowanie w formie wiadomości wyświetlonej na ekranie jako popup.
Na stronie z podziękowaniem możesz w gorący sposób podziękować swojemu czytelnikowi za jego wkład w budowanie społeczności Twojego bloga. Możesz poprosić o zapis na newsletter lub o lajka na Facebooku.
Strona z podziękowaniem może być Twoją stroną typu landing page, squeeze page.
Sprzedajesz jakiś produkt online, może to być ebook, kurs internetowy, lub dowolny inny produkt. Na stronie produktu masz włączone komentarze. Teraz wyobraź sobie, że ktoś na tej stronie w komentarzu pyta się o produkt, lub pisze opinie na jego temat. Taki człowiek poświęcił już swój cenny czas, żeby się z Tobą skontaktować lub podzielić swoją za pomocą komentarza. Wykazał zaangażowanie.
W tym momencie możesz poprosić go o dokonanie jeszcze jednej aktywności na stronie gdzie zostanie przekierowany. Istnieje większe prawdopodobieństwo, że skoro ktoś już napisał komentarz to wykona również kolejną aktywność, o którą go poprosisz.
Co powinienem zamieścić na mojej stronie z podziękowaniem?
To co umieścisz na stronie, na którą przekierujesz swojego komentatora jest bardzo istotne. Strona nie musi być doskonała, ważne żeby była przekazem do Twojego czytelnika. Możesz tam umieścić na przykład:
- Bardzo osobistą wiadomość
Ktoś kto pisze komentarz na blogu zostawia tam część siebie. Możesz się odwdzięczyć i podzielić się ze swoim czytelnikiem swoją osobistą historią lub możesz napisać o czymś z Twojego prywatnego życia. W ten sposób dasz szansę się lepiej poznać.
- Zapisz na Twoją listę mailingową
Jeśli już ktoś zostawił komentarz na blogu prawdopodobnie jest już tylko o krok od zapisania się na Twoją listę mailingową. Możesz uprościć ten proces jak najbardziej pisząc o kilku powodach dlaczego warto na niej być. Umieść na stronie prosty formularz zapisu i gotowe. - Poproś o polubienie Twojej strony w serwisie społecznościowym lub dołączenie do grupy
Jeśli Twoim celem jest budowanie swojej marki, popularności bloga w mediach społecznościowych to świetnym pomysłem jest umieszczenie przycisków mediów społecznościowych i poproszenie swojego komentatora o dołączenie do jednej z Twoich grup na Facebooku’u lub obserwowanie Twojego konta na Twitterze. - Linki do Twoich ulubionych, najbardziej popularnych artykułów na blogu
Warto pokazać swoje najlepsze wpisy na blogu. Te najbardziej popularne i lubiane przez Twoja społeczność. Skoro inni je polubili to jest szansa, że nowemu czytelnikowi też przypadną do gustu. Możesz również zamieścić linki do innych stron jeśli uznasz, że warto je pokazać.
Jak przekierować osobę komentującą po raz pierwszy na moją stronę z podziękowaniem?
Od dawna szukałem wtyczki WordPress, która przekierowałaby osobę po jej pierwszym komentarzu na moją stronę z fajnym podziękowaniem lub pokazałaby podziękowanie w formie wyskakującego popup’u.
Nawet znalazłem prawie działające dla mnie rozwiązanie w postaci wtyczki Comment Redirect. Niestety okazało się, że to rozwiązanie wspiera jedynie natywny system komentarzy WordPress’a, czyli ten wbudowany domyślnie w naszego CMS’a.
A ja na swoim blogu korzystam ze świetnego rozwiązania Disqus i nie chcę go zmieniać. Zatem szukałem dalej. Przekopałem Internet, zobaczyłem że inni ludzie również szukają takiego rozwiązania. Ale niestety go nie było.
Postanowiłem wynająć programistę, który napisałby dla mnie wtyczkę WordPress spełniającą moje oczekiwania. Opisałem mu moje wymagania oraz oczekiwania. Po kilku dniach moja wtyczka była gotowa. Przystąpiłem do pierwszych testów, żeby ją dopracować i wyłapać błędy.
Teraz rozwiązanie działa bardzo dobrze na moim blogu.
Wtyczka wspiera zarówno komentarze Disqus oraz domyślny system komentarzy WordPress.
Wtyczka sama wykryje czy masz zainstalowanego Disqusa czy korzystasz z natywnego systemu komentarzy WordPress’a i będzie działać w obydwu przypadkach! Jest bardzo uniwersalna.
Oto jak skonfigurować całe rozwiązanie od początku do końca
- Stwórz stronę z podziękowaniem / landing page
W edytorze WordPress’a dodaj nową stronę. Upewnij się, że ma elementy które opisałem powyżej, czyli osobistą wiadomość, formularz zapisu na newsletter lub linki do Twoich ulubionych wpisów. - Zainstaluj wtyczkę Comment Redirect Plus”
Możesz ją pobrać o tutaj:
[insert_php] if (function_exists(‘tve_leads_form_display’)) { tve_leads_form_display(325, 326); } [/insert_php] Gdy już pobierzesz plik instalacyjny comment_redirect_plus.zip
Przejdź do sekcji Wtyczki > Dodaj nową i kliknij przycisk Wyślij wtyczkę na serwer.
Wybierz plik instalacyjny z paczką, ze swojego dysku i ją zainstaluj. - Skonfiguruj swoją nową wtyczkę
Gdy tylko zainstalujesz wtyczkę pojawi się ona w lewym menu jako Comment Redirect Plus. Kliknij w ten link, żeby przejść do ustawień.
Zobaczysz tam cztery podstawowe sekcje z ustawieniami, które możesz wykorzystać. Poniżej zamieściłem screeny z moimi ustawieniami.
Popup settings
Jeśli zamiast przekierowania na stronę z podziękowaniem wybierzesz wyświetlanie popup’u to wypełnij tę sekcję.
Jak widzisz na poniższym screenie, możesz wykorzystać swój edytor WordPress lub jeśli masz kod PHP, który chciałbyś wykonać i na przykład pokazać okno zapisu na newsletter generowane przez jedną z wtyczek przeznaczonych do tego to droga wolna. Ja korzystam z wtyczki Thrive Leads
Redirect settings
Jeśli zamiast popupu wolisz zrobić przekierowanie to wypełnij sekcję Redirect settings. Zaznacz opcję “Enable Redirect”. W polu Redirect URL podaj adres strony, na którą chcesz przekierować swojego komentatora. W polu “Number of comments before redirect” wybierz wartość po, której wtyczka ma zadziałać. Jeśli wybierzesz 1 to komentujący zostanie przekierowany po dodaniu swojego pierwszego komentarza.
General settings oraz Design settings
Skonfigurujesz tutaj dwie rzeczy. “Cookie life period” czyli jak długo w ciasteczku ma być zapisana informacja o tym, że dana osoba zamieściła komentarz na Twoim blogu. Dzięki temu nie będziesz jej cały czas przekierowywał za każdym razem gdy doda kolejny komentarz.
W sekcji “Design settings” ustawisz wilkość okna popup na dużych ekranach laptopów/desktopów oraz na małych ekranach smartphonów. Możesz śmiało skopiować moje ustawienia widoczne na poniższym screenie.
Pamiętaj, żeby na koniec zapisać zmiany. Jeśli używasz wtyczki typy W3 Total Cache lub WP Super Cache to pamiętaj, żeby wyczyścić cache po zapisaniu swoich ustawień.
Pro TIP:
Opcje Popup oraz Redirect mogą działać równocześnie. Zatem jeśli chcesz po pierwszym komentarzu przekierować swojego czytelnika na stronę z podziękowaniem to możesz aktywować Redirect. Równocześnie możesz aktywować popu i ustawić na przykład w opcjach, żeby się pokazał po dodaniu 5-tego lub 10-tego komentarza. Wtedy możesz wyświetlić podziękowanie za mega aktywność 🙂
Podsumowanie
Już wiesz jak podziękować za komentarz na blogu i zaangażować czytelnika.
Jeśli Twój blog jest postawiony na WordPress’ie i korzystasz z systemu komentarzy Disqus to możesz już teraz pobrać moją wtyczkę absolutnie za darmo. Zapisz się na mój newsletter przy pomocy poniższego formularza a ja wyślę Tobie emaila z linkiem do wtyczki.
Napisz w komentarzu do tego artykułu czy wtyczka Ci się podoba oraz czy chciałbyś dodać do niej więcej funkcjonalności. Będę ją z czasem rozwijał, żeby była jeszcze lepsza.
Jeśli uważasz, że wtyczka może być przydatna również dla innych to udostępnij ten wpis na swoim Facebooku, Twitterze lub w innej ulubionej sieci społecznościowej. Będę bardzo wdzięczny za Twoją pomoc.
[insert_php] if (function_exists(‘tve_leads_form_display’)) { tve_leads_form_display(325, 326); } [/insert_php]