Jak pozyskać masywny ruch na blogu? – Praktyczne kompendium o promowaniu bloga

masywny-ruch-na-bloguW końcu od samego myślenia o blogu przeszedłeś do czynów i założyłeś swój własny blog. Zabezpieczyłeś go przed atakami hakerów oraz poprawiłeś jego szybkość. Napisałeś pierwszy wpis. Potem kolejne i… no właśnie niewiele czytelników odwiedza Twoją stronę. Piszesz świetnie, porywając i na ciekawe tematy interesujące masy, ale niewiele osób czyta to, co chcesz przekazać światu. Zastanawiasz się jak pozyskać masywny ruch na blogu?

W tym wpisie zebrałem wszystkie znane mi metody pozyskiwania ruchu na blogu lub stronie internetowej. A zatem jak pozyskać masywny ruch na blogu?

Możesz je zastosować w dowolnej kolejności. Dzięki nim czytelnicy łatwiej odnajdą Twój blog i staną się bardziej aktywni. Dzięki temu zaczniesz budować społeczność, która razem z Tobą będzie rozwijać Twój kawałek Internetu. Zobacz jak możesz promować swój blog.

1. Zabójczo interesujące treści – To jest podstawa Twojego bloga. Powinieneś dołożyć wszelkich starań, żeby pisać interesujące artykuły. Nie pisz o sobie, pisz o ludziach, do których chcesz trafić. Jeśli jesteś dobry w jakiejś dziedzinie i czujesz się na siłach pomóc innym w rozwiązaniu ich problemów z tego obszaru, zrób to. Twoi czytelnicy będą z wielką chęcią do Ciebie powracać, jeśli pokażesz im jak mogą rozwiązać swoje problemy.  Będą polecać Twoje rozwiązania innym. Pisz pozytywnie, już zbyt wiele jest w sieci treści o negatywnym zabarwieniu.

2. Komentuj blogi innych – Jeśli interesujesz się daną tematyką to w Internecie znajdziesz z łatwością innych bloggerów, którzy piszą na podobne tematy. Podziel się z nimi Twoimi opiniami i przemyśleniami na temat tego, co piszą u siebie. Komentuj ich wypowiedzi jednocześnie zostawiając link do własnego bloga. Inni komentatorzy często chcą wiedzieć, kto jest autorem najciekawszych wypowiedzi i dlatego sprawdzą, co piszesz u siebie.

3. Udzielaj się na forach tematycznych – Fora nie są już tak popularne jak kiedyś, ale czy na pewno? Cały czas wiele osób właśnie na tematycznych forach internetowych szuka rozwiązania swoich problemów. Dlatego jeśli znasz odpowiedzi na nurtujące ich pytania możesz im pomóc. Napisz wpis na swoim blogu, który odpowie krok po kroku, jak co mają zrobić, żeby rozwiązać swój problem. Następnie na forum umieść wpis z linkiem do notatki na Twoim blogu gdzie czytelnicy forum mogą odszukać rozwiązanie. Dodatkowo na forach internetowych możesz często stworzyć stopkę i wypełnić sekcję BIO, w której również możesz umieścić link do swojego bloga.

4. Stwórz newsletter – Musisz zadbać o to, żeby osoby zainteresowane tym, co piszesz miały możliwość dowiedzenia się od Ciebie o kolejnych nowościach na Twoim blogu. Gdy wchodzą pierwszy raz na Twoją stronę i są zainteresowani jej tematyką po jakimś czasie ją opuszczą. Będzie im trudno wrócić, jeśli jeszcze Cię nie znają. Dlatego powinieneś dam im możliwość zapisania się na Twój newsletter. Poinformujesz mailowo o swoich kolejnych wpisach.

5. Mailingi – Skoro masz już newsletter czas, żebyś nagrodził swoich stałych czytelników. Dzięki mailingom możesz wysyłać na przykład do najaktywniejszych czytelników Twojego bloga link do specjalnie dla nich przygotowanych treści. Warto odwdzięczyć się ludziom za to, że pomagają budować Twój blog przez ciekawe komentarze.

6. Katalogi internetowe – Kiedyś wartościowe strony były dodawanie do katalogów internetowych, które były zbiorem najlepszych stron w Internecie. Dziś się to trochę zmieniło. Powstała cała masa katalogów darmowych i płatnych, które służą głównie do promowania stron przez praktyki SEO. Nie jestem wielkim zwolennikiem SEO, wolę gdy czytelnicy trafiają na moją stroną dzięki jej wartościowym treściom. Do tego Google już dawno obniżyło wartość linków wychodzących, ze śmieciowych katalogów stron. Jest jednak nadal kilka godnych polecenia uwagi katalogów, w których warto umieścić link do swojego bloga. Aktualny ranking takich katalogów znajdziesz na stronie http://ranking.pl/pl/rankings/web-directories.html

Poniższa tabela pokazuje ranking katalogów stron WWW używanych przez internautów łączących się z obszaru Polski z polskimi witrynami – stan na dzień 06.03.2017

Interval20.02-26.02.201713.02-19.02.201706.02-12.02.2017
start24.pl35.62 %36.45 %34.52 %
onet.pl29.19 %26.96 %28.42 %
wp.pl24.75 %28.48 %30.81 %


7. Social Media
– Pamiętasz jeszcze czasy Naszej Klasy lub Grono.net? Popularne kiedyś polskie serwisy społecznościowe zostały wyparte przez Facebooka. Czy Facebooka za jakiś czas też czeka ten sam los? Na chwilę obecną nic tego nie zapowiada, dlatego warto mieć tam stronę swojego bloga lub strony internetowej. Pamiętaj jednak, że to Twój blog jest głównym miejscem gdzie publikujesz swoje treści i masz nad nim kontrolę. Facebook to tylko narzędzie do budowania społeczności wokół Twojego bloga. Możesz równocześnie stworzyć stronę na Google+, Twitterze, Instagramie, Linkedin i innych serwisach. Pamiętaj, ze będziesz potrzebował czasu na aktualizowanie ich wszystkich, dlatego na początek skupić się tylko na jednym serwisie. Proponuje właśnie Facebooka. Na uwagę zasługuje jeszcze GoldenLine, cały czas są tam aktywne grupy dyskusyjne, na których możesz umieścić link do swojego bloga.Jak widzisz trzy pierwsze katalogi zbierają około 90% ruchu. Część z tych katalogów jest płatna, ale warto poświecić kilkanaście złotych, żeby umieścić w nich swoją stronę. Twoja strona będzie lepiej zaindeksowana w Google dzięki temu Twoja strona będzie wyżej w wynikach wyszukiwania.

8. SEO – Na rynku są wyspecjalizowane firmy, które świadczą usługi SEO. Na początek jednak nie musisz z nich korzystać. Jeśli masz bloga na wordpressie, drupalu lub joomli możesz zainstalować bezpłatne wtyczki SEO, które pomogą Ci w pozycjonowaniu strony przez generowanie nagłówków, tytułów, słów kluczowych, itp. Gdy tworzysz nowy wpis zastanów się co Twoi czytelnicy wpisują w wyszukiwarce Google, żeby trafić do Ciebie? Wypisz sobie listę słów kluczowych, które sam byś wpisał w wyszukiwarkę. Potem zawrzyj je w treści Twojego wpisu.

9. Sitemap, RSS – Upewnij się, że masz na blogu wtyczki, moduły, które generują automatycznie mapę Twojej strony w XML oraz masz aktywny kanał RSS, który chętni mogą zasubskrybować. Dzięki sitemap dajesz znać wyszukiwarkom internetowym Google, Bing, że na twojej stronie są nowe treści do zaindeksowania. Technologia RSS nie jest super popularna, ale dużo ludzi z niej korzysta, żeby wiedzieć czy na ich ulubionych stronach są nowe wpisy. Sam mam zainstalowany na smartphonie czytnik RSS, z którego korzystam jadą pociągiem do pracy, żeby poczytać nowości na moich ulubionych blogach.

10. Google Webmaster Tools –   Są to narzędzia dla webmasterów. Nawet jeśli nie znasz się na budowaniu stron musisz mieć tu swoje konto. Możesz w nim między innymi dodać swoją mapę strony i śledzić stan indeksowania. Zobaczysz też błędy indeksowania Twojej strony, które możesz dzięki wskazówkom w łatwy sposób rozwiązać.

11. Google Analytics – Darmowe statystyki odwiedzić od Google to podstawa. Dzięki nim będziesz mógł śledzić ilość odwiedzin na Twoim blogu. Zobaczysz kto, kiedy, skąd przybył na Twojego bloga. To bardzo wartościowe informacje. Będziesz w nich widział, czy Twoje komentarze na innych blogach, forach, serwisach społecznościowych generują ruch u Ciebie. Są też inne darmowe statystki stron, na przykład CLICKY, których możesz używać równocześnie z Google Analytics.

12. Wpisy gościnne – To coraz bardziej popularna forma współpracy miedzy blogerami. Jeśli znasz kogoś kto również pisze na podobne tematy co Ty, zaproponuj mu, że napiszesz wpis na jego bloga jeśli umieści link do Ciebie. Warto również przeprowadzać wywiady z intersującymi osobami lub autorytetami w danej dziedzinie a potem ich treść publikować na swoim blogu. Oczywiście pamiętaj, żeby umieścić link do stron swoich rozmówców.

13. Tysiące odwiedzających dziennie! – Chciałbyś, żeby Twój blog był odwiedzany w krótkim czasie przez tysiące osób? Jest na to sposób. Wypróbuj poniższe strony.

Wykop.pl – Jeśli Twój wpis jest naprawdę dobry, społeczność Wykopowa w krótkim czasie wypromuje Twój wpis. W statystykach odwiedzić swojego bloga zobaczysz tysiące wejść. Jest to jednak, krótkotrwały efekt a jakość ruchu jest niska.

Wikipedia.pl – Wikipedia to Internetowa encyklopedia. Możesz w niej dodać konkretne hasło z wyjaśnienie, co to jest. W treści możesz umieścić link do Twojego bloga dla referencji. Dzięki temu Wikipedia zyska nowe hasło a Ty wartościowy ruch na swoim blogu.

14. Linki sponsorowane – W Google AdWords możesz wykupić reklamę, dzięki której w krótkim czasie możesz zdobyć spory ruch na swojej stronie. W „Google AdWord: Keword Planner” możesz sprawdzić, jakich słów kluczowych używają Internauci powiązanych z tematyką Twojej strony. Jest to o tyle przydatne, że dowiesz się w co warto zainwestować kupując reklamę. Na początek proponuje zainwestować w reklamę bardzo niewielkie kwoty i sprawdzić czy taka forma promocji działa w Twoim przypadku. Facebook, również oferuje podobną formę reklamy gdzie możesz dokładnie targetować swoje treści do wybranych grup użytkowników.

15. System komentarzy na stronie – Polecam Ci system komentarzy Disqus, którego sam używam na tym blogu. Dzięki niemu zobaczysz, że trafiają do Ciebie ludzie, którzy komentują treści na innych blogach a link do Twojej strony pojawia się w ich aktywnościach, jeśli u Ciebie również są obecni. Dodatkowo nie będziesz musiał się martwić o spam w komentarzach.

16. YouTube – Dlaczego miałbyś tworzyć video i umieszczać je na YouTube? Po pierwsze będzie to dodatkowy kanał dla Twoich treści. Masz już blog, konto na Facebooku i Google+ zatem warto pomyśleć o bardziej interaktywnej formie wyrażania swoich myśli jakim jest video. YouTube należy do Google, zatem umieszczając tam swoje treści z odpowiednimi linkami będzie do Ciebie jeszcze łatwiej trafić z wyszukiwarki. Pamiętaj, żeby umieszczać filmiki, które w jakiś sposób mogą dostarczyć wartość dla Twoich odbiorców. Dodatkowo zaczynasz w ten sposób budować swoją markę. Czyli stajesz się rozpoznawalny w szeroko pojętym Internecie.

17. Umieść URL bloga w podpisie Twojego emaila – Poczta email to nadal jedna z najpopularniejszych usług w Internecie. Wykorzystaj ją do promocji swojego bloga przez umieszczenie jego URL w podpisie każdego Twojego maila.

18. Konkursy – Zorganizuj konkurs z atrakcyjnymi nagrodami tematycznie związanymi z Twoim blogiem. Jeśli piszesz o samochodach niech to będą gadgety przydatne każdemu kierowcy. Poproś o rozwiązanie jakiegoś prostego zdania, lub napisanie ciekawego tekstu. Ogłoś swój konkurs na blogu i wszystkich portalach społecznościowych.

19. Pisz regularnie – Pamiętaj, że piszesz nie dla siebie, ale dla Twoich czytelników. Dlatego pisz regularnie.  Nie chodzi o to, żebyś codziennie dodawał nowe wpisy. Możesz pisać raz na tydzień lub na dwa tygodnie. Ważne jest, żebyś pokazał czytelnikom, że systematycznie mogą liczyć na porcję mega interesujących wpisów od Ciebie. Jeśli już ktoś zaczął regularnie odwiedzać Twój blog to będzie zawiedziony, jeśli nagle przestaniesz pisać przez długi czas. Jeśli planujesz długie wakacje, napisz wcześniej tekst, który chciałbyś opublikować. Ustaw automatyczną datę publikacji wpisu podczas Twojego urlopu.

20. Poproś o konkretną akcję swoich czytelników – Jeśli podoba Ci się ten wpis i wykorzystasz powyższe metody do promocji Twojej strony proszę napisz o tym w komentarzu poniżej. Będzie mi również bardzo miło, jeśli umieścisz link do tego artykułu na swoim Facebooku. Pozdrawiam i życzę wielu odwiedzin na Twoim blogu! Niech masywny ruch na blogu również pojawi się u Ciebie.

[insert_php] if (function_exists(‘tve_leads_form_display’)) { tve_leads_form_display(312, 314); } [/insert_php]
5/5 - (14 votes)

Możesz również polubić…