Jak wybrać dochodową niszę?

Zacznijmy od początku. W artykule jak zbudować stronę niszową opisałem pomysł na zbudowanie strony tematycznej. Chcę się przekonać czy dziś da się jeszcze zbudować taką stronę, wygenerować na niej organiczny ruch i docelowo zarobić prowizje z programów afiliacyjnych. Jak widzisz plan jest bardzo prosty. Najważniejszym elementem całej zabawy jest wybór odpowiedniej niszy.

To właśnie wybór dobrej niszy może przesądzić o tym czy się napracujesz i nie zarobisz ani grosza na swojej stronie lub czy uda Ci się wygenerować na niej ogromny ruch i zainteresowanie wśród jej czytelników przekładające się na pokaźne zyski.

Jakie warunki powinna spełniać dochodowa strona niszowa?

  • Strona niszowa musi zawierać odpowiedzi oraz rozwiązania problemów, których szukają jej czytelnicy.
  • Głównym źródłem ruchu będzie wyszukiwarka Google więc strona niszowa musi być idealnie stworzona pod SEO.
  • Strona tematyczna musi mieć jak najwięcej artykułów (nawet setki) zawierających słowa kluczowe z długiego ogona.
  • Strona musi być zoptymalizowana nie pod jedno podstawowe słowo kluczowe z Twojej niszy ale pod wszystkie możliwe kombinacje z długiego ogona.
  • Strona na początku będzie mała ale wraz z przybywaniem nowych artykułów ruch będzie rósł dzięki efektowi kuli śnieżnej.
  • Twój “niche website” ma zawierać miks artykułów różnego typu. Niektóre z nich mają być “ponadczasową” treścią a inne mają odpowiadać krótko na konkretne pytania.
  • Strona ma od początku istnienia zbierać adresy email swoim czytelników. Dzięki temu zaczniesz budować listę mailingową, której w przyszłości będziesz mógł polecać różne produkty związane z Twoją niszą.

Pomysły na dochodową niszę

Idealna strona niszowa powinna rozwiązywać palące problemy jej czytelników. Inaczej mówiąc musi dostarczać im wartość. To właśnie wartość dostarczana Twoim czytelnikom powinna stać na pierwszym miejscu. Nie Twoja chęć zarabiania pieniędzy na stronie niszowej. Takie podejście ułatwi Ci tworzenie nowych treści na stronę.

Oto kilka branż, które warto rozważyć przy wyborze własnej niszy.

  • Zarabianie pieniędzy
    • Zarabianie w Internecie
    • Marketing internetowy
    • Kryptowaluty
    • Forex
    • Inwestowanie na giełdzie
    • Inwestowanie w nieruchomości
      • Flipowanie nieruchomości
      • Nieruchomości na wynajem krótkoterminowy
      • Nieruchomości na wynajem długoterminowy
      • Inwestowanie w lokale komercyjne
      • Inwestowanie w grunty
    • Zarządzanie sobą w czasie dla maksymalizacji zysków
    • Poszukiwanie pracy oraz rozwój kariery
    • Pozbywanie się własnych długów
    • Oszczędzanie pieniędzy
  • Relacje międzyludzkie
    • Jak pozyskać partnera
    • Udane związki
    • Randki
    • Małżeństwo
    • Rozwiązywanie konfliktów
    • Rozwód
    • Mowa ciała oraz pewność siebie
    • Wystąpienia publiczne
    • Macierzyństwo
  • Zdrowie
    • Diety
    • Witaminy i suplementy
    • Odchudzanie
    • Ćwiczenia fizyczne oraz fitness
    • Kulturystyka
    • Maraton, Ultramaraton, Iron-man
    • Problemy ze zdrowiem
  • Technologia
    • Smartphony
    • Tablety
    • Elektryczne samochody
    • Inteligentne domy
    • Urządzenia ubieralne
    • IoT
    • Asystenci głosowi i ich ekosystem

Powyższa list to jedynie pomysły na idealną stronę niszową. Każda z tych branż na swoje mniejsze nisze, na których warto się skupić. Na przykład jeśli znasz się na zdrowiu i jesteś fanem fitnessu to pomyśl o stronie niszowej związanej z konkretnym rodzajem treningu, który pozwala przygotować się w 5 miesięcy do przebiegnięcia maratonu.

Jak sprawdzić czy nisza jest dochodowa?

Jest kilka zasad, które polecam zastosować przy wyborze odpowiedniej niszy rynkowej. Generalnie chcesz wybrać taką niszę, w której “są pieniądze” czyli istnieją chętnie kupowane produkty. Jednocześnie konkurencja nie jest tam wysoka.

Jakimi zasadami kierować się przy wyborze dochodowej niszy?

1. Czy ludzie szukają w Google tego o czym będziesz pisać na swojej stronie niszowej?

Chodzi o to, że warto wybrać taką niszę gdzie wiadomo, że rzeczywiście inni ludzie interesują się podobną tematyką. Twoim głównym źródłem ruchu na stronie będzie ruch skierowany z wyszukiwarki Google.

Musisz wybrać taką niszę gdzie jest relatywnie mała konkurencja. Jednocześnie wyników wyszukiwania musi być na tyle dużo, żeby Twoje wysiłki się opłaciły. Co z tego, że zbudujesz fajną stronę z wartościowymi artykułami  jeśli prawie nikt na nią nie trafi.

Jak masz sprawdzić czy ludzie rzeczywiście szukają tematów z Twoją niszą?

Opiszę to na przykładzie niszy, którą ja wybrałem. Od dłuższego czasu interesuję się tematyką inteligentnych domów, smart home. Mam już sporo “smart” produktów we własnym domu. Lubię je konfigurować, żeby działały w jednym ekosystemie.

Dlatego moja główna nisza to SMART HOME. Ta fraza to podstawowa fraza wokół której chcę działać. Pierwsze co zrobiłem, żeby się przekonać czy to może być dochodowa nisza to wpisałem w wyszukiwarce google frazę “smart home”.

Wyników wyszukiwania jest około 2 120 000 000. Fraza jest zbyt ogólna, żeby w nią celować.

Wpisałem więc “inteligentny dom”.  Wyników wyszukiwania jest około 14 100 000 wyników. To nadal ogromna liczba.

Smart home albo inteligentny dom to zbyt ogólne frazy. Oznacza to tyle, że konkurencja która pozycjonuje się na te słowa jest za duża, żebym się przebił na pierwszą stronę wyników wyszukiwania z moją małą stroną niszową.

Zatem postanowiłem w ramach głównej niszy SMART HOME znaleźć mniejszą niszę. Dobry wujek Google podpowiedział czego ludzie chętnie szukają i w ten sposób trafiłem na frazę SMART HOME XIAOMI.

Jak wybrać niszę - strona niszowa

Dla jasności, Xiaomi to chińska firma produkująca nie tylko telefony komórkowe ale cały zestaw urządzeń typu smart. Sam mam w domu sporo ich produktów więc w moim przypadku to ciekawy wybór.

Wyników wyszukiwania dla frazy “smart home xiaomi” jest około 125 000 000. Dla frazy “inteligentny dom xiaomi” wyników jest około 1 060 000. Miliom to nadal sporo. Wiem, że ludzie często szukają produktów xiaomi z segmentu smart home. To bardzo dobrze. Niestety konkurencja na konkretne frazy kluczowe może być nadal spora.

Kolejnym krokiem jaki wykonałem było sprawdzenie w Google Trends czy zainteresowanie tematyką “smart home”, “inteligentny dom” oraz “smart home xiaomi” spada, rośnie czy może utrzymuje się na takim samym poziomie.

Wyniki możesz zobaczyć na poniższym screenie. Wnioski są takie, że generalnie trend utrzymuje się na takim samym poziomie. Nieznacznie rośnie ilość zapytań dla “smart home”. To może oznaczać, że ta fraza będzie coraz częściej wyszukiwana w przyszłości. Tego właśnie oczekuję.

jak wybrać niszę w google trends - strona niszowa

Jak sprawdzić ile dokładnie jest wyników wyszukiwania na konkretne frazy oraz czy konkurencja jest duża czy mała?

Odpowiedzią jest Google AdWords. Jest to bezpłatne narzędzie od Google do tworzenia kampanii reklamowych w wyszukiwarce. Musisz się najpierw zarejestrować w tej usłudze, żeby móc korzystać z czegoś o nazwie planer słów kluczowych.

Na poniższym screenie widzisz wyniki dla trzech fraz: “smart home”, “smart home xiaomi” oraz “inteligentny dom xiaomi”. Konkurencja jest duża a stawki za reklamę wynoszą nawet 5 zł. Jeśli nadal chcę działać w tej niszy muszę celować w mniej popularne frazy z długiego ogona. Proces wybierania takich fraz jest czasochłonny więc opiszę go w kolejnym wpisie.

jak wybrabrać dochodową niszę - planer słów kluczowych - strona niszowa

2. Czy w danej niszy są pieniądze?

To czy w danej niszy są pieniądze to podstawowe pytanie, które powinieneś sobie zadać wybierając tematykę strony. Możesz zbudować mega popularną ale jeśli nikt nie sprzedaje produktów z danej branży nie znajdziesz programów partnerskich, na których mógłbyś zarobić. W takim przypadku możesz ostatecznie stworzyć swój własny produkt.

Ale szybciej i łatwiej jest polecać produkty innych osób. Nie musisz tracić czasu na badania rynkowe i budowę swojego produktu. Nie musisz tracić czasu na obsługę klienta oraz inne czasochłonne sprawy.

Jak sprawdzić czy w danej niszy ludzie kupują produkty?

Kolejny raz Google przychodzi z pomocą.

Po pierwsze sprawdź czy po wpisaniu głównej frazy związanej z Twoją niszą są produkty lub reklamy z nią związane. Jeśli są to bardzo dobrze. Już wiesz, że są produkty, które możesz promować.

Jak wybrać niszę - produkty - strona niszowa

Po drugie sprawdź czy są programy afiliacyjne związane z produktami w Twojej niszy. Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarce Google frazę z Twoją niszą a za nią “affiliate program” lub “program partnerski”.

Oto wyniki wyszukiwania dla smart home xiaomi “affiliate program”. Programów afiliacyjnych związanych z produktami smart home xiaomi jest całe mnóstwo. Jest zatem w czym wybierać.

Jak wybrać niszę - programy afiliacyjne - strona niszowa

3. Czy jesteś w stanie napisać 50 artykułów tematycznie związanych z Twoją niszą?

Jeśli wybierasz niszę, w której będziesz pisać artykuły samodzielnie to zastanów się czy dasz radę napisać przynajmniej 50 wpisów na blogu na ten temat.

Chodzi o to, żeby się nie zniechęcić po kilku wpisach jeśli nagle zabraknie tematów. Po prostu musisz lubić tematykę, o której będziesz pisać. Wtedy będzie Ci dużo łatwiej tworzyć nowe wpisy i tym samym rozbudowywać swoją stronę niszową.

Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że lubię tematykę inteligentnego domu. Dodatkowo mam już sporo produktów firmy Xiaomi więc będzie mi łatwo pisać kolejne artykuły z niszy “smart home”.

4. Czy pokazałbyś swoją stronę niszową własnej babci?

Pytanie o babcie może wydawać się zabawne. Chodzi o to czy nisza, którą wybierzesz jest zgodna z Twoimi wartościami? Jeśli nie to nie wybieraj takiej niszy nawet jeśli są w niej pieniądze. Jeśli masz coś robić coś niemoralnego to czy opowiedziałbyś o tym własnej babci? Co ona wtedy by sobie o Tobie pomyślała? Dlatego nie promuj czegoś czym nie możesz się pochwalić najbliższej rodzinie.

W moim przypadku tematyka smart home jest widoczna u mnie na co dzień. Ba! takie produkty jak inteligentny odkurzacz, który sam sprząta mieszkanie ma już połowa mojej rodziny bo tyle o nim opowiadałem 😉

Czy teraz masz już pomysł na swoją dochodową niszę?

Wybór właściwej niszy to podstawa budowy bardzo dobrej strony tematycznej. Jeśli wiesz już jak wybrać niszę to czas na szczegółową analizę słów kluczowych, które powinieneś zawrzeć w treści swojej strony.

W kolejnym wpisie dowiesz się więcej jak wybrać najlepsze słowa kluczowe do pozycjonowanie strony niszowej.

Jeśli masz pytania dotyczące wyboru odpowiedniej niszy dla siebie napisz je w komentarzu do tego wpisu. Chętnie na nie odpowiem.

Zachęcam Cię do regularnego dokumentowania postępów nad swoją stroną tematyczną w mediach społecznościowych przy pomocy hashtaga

#ProjektStronaNiszowa

Dzięki temu będę mógł Cię odszukać i śledzić Twoje osiągnięcia.

Mam nadzieję, że strona niszowa stanie się wkrótce źródłem Twoich dochodów pasywnych. Nawet jeśli będą niewielkie na początku to podczas budowania strony zdobędziesz mnóstwo wiedzy, którą możesz wykorzystać przy rozwijaniu swojego biznesu online.

5/5 - (6 votes)

Możesz również polubić…