Jak promować podcast – 28 metod działających w 2021

Skoro czytasz ten poradnik to pewnie się zastanawiaj jak promować własny podcast. Podcasty stają się coraz bardziej popularnym medium w Polsce. Powstaje wiele nowych podcastów ale część z nich równie szybko kończy swoją działalność.

Wystartować z nowym podcastem jest stosunkowo łatwo. Przyciągnąć do niego słuchaczy nie jest już takie proste. Dlatego postanowiłem napisać ten poradnik i zawrzeć w nim szereg wskazówek jak promować podcast.

Jak promować podcast

Po co promować własny podcast?

  • Przyciągnij nowych słuchaczy. To powinien być jeden z Twoich podstawowych celów jeśli chcesz odnieść sukces w świecie podcastingu. Jeśli tworzysz treść to chcesz z nią dotrzeć do jak największej ilości odbiorców a co więcej chcesz, żeby stali się Twoimi stałymi słuchaczami.
  • Zatrzymaj dotychczasowych słuchaczy. Twoi stali słuchacze to Twoja największa wartość. To co możesz zrobić to, żeby stali słuchacze zostali to twórz regularnie interesujące dla nich treści.
  • Buduj markę osobistą! Tak, tak, nagrywanie podcastu to jeden z lepszych sposobów na budowanie marki osobistej. A gdy połączysz nagrywanie podcastu z nagrywaniem video to masz komplet! Twoi odbiorcy nie tylko będą słyszeli w jaki sposób mówisz ale zobaczą jak wyglądasz, jaką masz mimikę twarzy, jak się poruszasz i jak reagujesz na innych ludzi jeśli będziesz nagrywać wywiady.
  • Konwertuj słuchaczy w klientów. To sformułowanie nie brzmi górnolotnie ale jest praktyczne. Jeśli do nagrywania podcastu podchodzisz jak do realizacji ulubionego zajęcia to nadaj jest to Twoja praca. Za pomocą podcastu możesz sprzedawać swoje produkty lub produkty innych osób i zarabiać na przykład na afiliacji. Połączysz przyjemne z pożytecznym a dodatkowo będziesz mieć motywację do nagrywania kolejnych odcinków swojej audycji.

Jak zatem promować podcast?

1. Rób naprawdę wartościowy i niepowtarzalny podcast

Twój podcast musi być dobry. Co przez to rozumiem?

Musi być przede wszystkim interesujący i niepowtarzalny. Nie powtarzaj odcinków, które słyszałeś w innych podcastach.

Bardzo dobrze przygotuj się do rozmowy ze swoimi gośćmi jeśli przeprowadzasz wywiady. Bądź zabawny i merytoryczny zarazem.

Baw się tym co robisz i dbaj o swoich słuchaczy. Pytaj ich o to co chcą usłyszeć w kolejnych odcinkach i dostarcz im taką treść. To jest podstawowa metoda mówiąca o tym jak promować podcast.

2. Załóż stronę dla swojego podcastu!

Jeśli myślisz o tym jak zacząć podcast to jedną z pierwszych rzeczy, o których warto pomyśleć jest założenie własnej strony internetowej dla podcastu.

Po co?

Na takiej stronie umieścisz nie tylko link do odcinka podcastu ale również notatki z nagrania oraz przydatne linki. Umieścisz film z YouTube z wywiadu z gościem oraz zachęcisz do zapisu na newsletter.

A jak trafić na taką stronę?

Google będzie regularnie indeksował Twoje nowe wpisy. Jeśli zadbasz o dobre SEO to z czasem będziesz wysoko w wynikach wyszukiwania.

Do zbudowania strony dla podcastu możesz śmiało wykorzystać WordPressa. Za jego pomocą nie tylko buduje się świetne blogi ale również popularne podcasty.

Jeśli nie wiesz jak od czego zacząć budowę strony to polecam ten poradnik do czytania. Jeśli wolisz przerobić cały kurs o budowie stron to polecam ten kurs video.

Dodatkowo w tym wpisie opisałem wtyczkę PowerPress, której używam na tym blogu, żeby publikować kolejne odcinki podcastu “Kierunek Wolność”. Dzięki niej na stronie z notatkami do podcastu jest odtwarzacz audio. A dodatkowo ta wtyczka pomaga w dystrybucji nowych odcinków podcastu do takich serwisów jak iTunes, Stitcher, Spotify, Google Podcast, itp.

3. Wybierz dobry hosting dla swojego podcastu

Możesz umieścić pliki audio z kolejnymi odcinkami podcastu na swoim serwerze gdzie trzymasz stronę opartą o WordPress’a. Na początku to będzie działać. Z czasem gdy podcast zacznie zdobywać popularność może się okazać, że wydajność serwera spada przez to, że dużo ludzi w tym samym czasie próbuje pobrać pliki.

Rozwiązaniem jest umieszczanie plików .MP3 z kolejnymi odcinkami podcastów na specjalnym hostingu dla podcastów.

Ja korzystam i polecam dla podcastów hosting Spreaker. Dodatkową zaletą takiego hostingu jest to, że za jego pomocą możesz automatycznie publikować podcasty na Facebooku, YouTube, Twitterze, SoundCloud, Tumblr.

4. Jak promować podcast? – w mediach SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Ten punkt może Ci się wydawać oczywistą oczywistością. Chociaż z czasem przekonasz się, że aby przyciągnąć słuchaczy nie wystarczy wrzucić linku do podcastu na fejsa i jutuba…

Możesz się spotkać ze stwierdzeniem “be everywhere”. Chodzi tu o to, żeby w każdym możliwym medium społecznościowym wspomnieć o swoim podcaście.

Ta strategia działa jeśli masz dużo czasu, żeby rozwijać kilka kanałów na raz w różnych mediach społecznościowych. Jeśli nie masz na to czasu polecam skorzystać z narzędzi typu hootsuite.com lub planable.io, żeby tworzyć jeden wpis, który będzie automatycznie opublikowany na Facebooku, Twitterze, LinkedIn oraz Instagramie. Ja osobiście korzystam z planable 🙂

5. Wykorzystaj dynamiczne przyciski mediów społecznościowych na stronie z podcastem

Jeśli masz już swoją stronę internetową z podcastem to zapewnij swoim czytelnikom/słuchaczom jak najłatwiejszą możliwość udostępniania wpisów z podcastami w ich ulubionych mediach społecznościowych.

Jak to zrobić?

Wystarczy skorzystać z darmowego rozwiązania typu SocialParts.com, które pozwala wygenerować dynamiczne przyciski sieci społecznościowych.

W czym takie przyciski są lepsze od zwykłych przycisków, które możesz spotkać na zwykłych blogach?

Przyciski SocialParts wykorzystują tak zwany efekt “Social Proof”. W graficzny sposób pokazują, w której sieci społecznościowej Twój podcast jest najchętniej udostępniany. A skoro już ktoś przede mną udostępnił tej wpis to ja też to zrobię 🙂 Taki efekt psychologiczny mający na celu nakłonienie czytelników do częstszego udostępniania Twoich podcastów.

W tym wpisie opisałem proces zakładania konta w SocialParts. A poniższy artykuł pokazuje jak działają dynamiczne przyciski. Możesz je również zobaczyć na tym blogu 🙂

6. Jak zrobić podcast na YouTube – podcast video

Skoro jesteśmy przy mediach społecznościowych to zatrzymajmy się przy YouTube.

Musisz wiedzieć, że to druga najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie zaraz po Google. Dlatego gdy nagrywasz swój podcast audio równocześnie nagrywaj też VIDEO. Może to być Twoja gadająca głowa lub jeśli przeprowadzasz wywiad z gościem niech to będzie widok z dwóch kamerek. Twojej i Twojego rozmówcy.

Okazuje się, że duża część ludzi słucha podcastów za pośrednictwem YouTube.

Dlatego polecam takie kroki:

  • Stwórz swój kanał na YouTube jeśli go jeszcze nie masz. Mój możesz zobaczyć tutaj.
  • Gdy już będziesz mieć swój kanał dodaj do niego grafikę w tle oraz swoją miniaturkę. Niech to będzie ta sama miniaturka jaką masz w swoim podcaście.
  • Do każdego odcinka podcastu twórz unikalną miniaturkę. Wykorzystaj do tego genialny program graficzny CANVA. Pamiętaj, że ta miniaturka będzie widoczna w wynikach wyszukiwania YouTube. W darmowej Canvie wprowadzony został rejestrator wideo, który umożliwia nagrywanie siebie lub ekranu komputera. Co więcej – nagrane materiały można potem wygodnie edytować korzystając z intuicyjnych funkcji programu. To niezwykle pomocne podczas przygotowywania np. dodatkowych materiałów promocyjnych do podcastu.
  • W tytule filmu umieść SŁOWA KLUCZOWE, po których film ma zostać wyszukany. Pamiętaj, że YouTube to też wyszukiwarka.
  • W opisie filmu dodaj link do swojego podcastu. To w tym miejscu przekierowujesz swoich YouTube’owych słuchaczy na TWOJĄ WŁASNĄ stronę z podcastem. Zobacz pod tym filmem jak ja tworzę opisy filmów.
  • Na stronie podcastu gdzie umieszczasz notatki z nagrania osadź również film z YouTube. Zobacz jak taki osadzony film wygląda u mnie na stronie z odcinkiem z Dawidem Bagińskim o zarabianiu na Facebooku.

7. Jak promować podcast na Facebooku – Fanpage

Promocję podcastu na Facebooku można podzielić na kilka etapów. Zacznijmy od najprostszego.

Załóż stronę/fanpage na Facebook’u poświęconą Twojemu podcastowi. Na tej stronie umieszczaj regularnie wpisy z nowymi odcinkami, które będziesz publikować.

Facebook obcina zasięgi takich postów więc organicznie nie dotrzesz do większej ilości osób ale warto budować taki fanpage ze względu na to, że jeśli zdecydujesz się wykorzystać płatną reklamę, żeby promować swoje posty to jej koszty są mniejsze jeśli kierujesz ją do swoich fanów.

8. Jak promować podcast na Facebooku – GRUPA dla podcastu

Gdy masz już fanpage dla podcastu stwórz grupę dla podcastu. Zachęcaj osoby równocześnie do dołączenia do tej grupy oraz polubienia Twojego fanpage.

Facebook jeszcze nie obcina zasięgów w grupach ale to tylko kwestia czasu kiedy to nastąpi. Do tego czasu zasięgi Twoich wpisów powinny być większe właśnie w grupie.

Na grupie publikuj nie tylko nowe odcinki podcastów ale też inne angażujące Twoją społeczność rzeczy. To świetne miejsce, żeby zbierać pomysły na nowe odcinki 🙂

9. Jak promować podcast na grupach facebookowych – to jest moc!

Oprócz publikacji informacji o nowych odcinkach podcastu na Twoim fanpage oraz grupie warto wykorzystać inne grupy do promocji. Powstało już kilka polskich grup zrzeszających podcasterów oraz fanów podcastów.

To świetne miejsce dla Ciebie, żeby dać znać o istnieniu Twojego wschodzącego podcastowego imperium!

Nie chodzi o to, żeby spamować grupy linkami do Twojego podcastu. Tego nikt nie lubi i pewnie zostaniesz zbanowany.

W ramach różnych grup ich administratorzy publikują cykliczne wpisy w ramach, których możesz dodać link do swojego najnowszego podcastu i w ten sposób podzielić się ze światem jego istnieniem.

Można to zrobić w takich grupach:

Oprócz grup typowo podcastowych pewnie należysz do różnych grup tematycznych, które również pozwalają na promocję Twojej najróżniejszej twórczości.

Ja należę do takich grup i tam czasami promuję nowe odcinki podcastu “Kierunek Wolność”:

Dołącz do dyskusji pod postami i daj się poznać z dobrej strony 🙂

10. Facebook Live + YouTube live

Internet VIDEO stoi. W ten sposób coraz więcej ludzi konsumuje nowe treści. Jak to wykorzystać do promocji podcastu?

Bardzo prosto.

Zorganizuj Facebook Live lub YouTube Live i w ten sposób nagraj podcast.

Możesz nawet równocześnie nadawać w tych dwóch platformach za pomocą aplikacji OBS Studio. Choć to opcja dla trochę bardziej zaawansowanych.

Facebook dodatkowo promuje video, więc jeśli organizujesz live możesz mieć pewność, że trafisz z nim do większej ilości osób niż ze zwykłym postem z fajną grafiką.

Jest też fajna opcja dla tych, którzy nie chcą nagrywać video live ale wolą to zrobić w zaciszu domowym w pojedynkę.

Takie nagrane wcześniej video możesz wysłać do Facebooka oraz YouTube i ustawić w opcjach czas premiery takiego nowego odcinka. Dzięki temu wcześniej nagrany materiał możesz upublicznić o określonej porze na kilku platformach.

11. Instagram

Instagram jest super! Możesz wrzucać tutaj zdjęcia z zapowiedzią nowego podcastu lub możesz wrzucać zdjęcia z cytatami z wypowiedzi Twojego gościa.

Możesz w końcu nagrywać instastory (Instagram Stories), reklamujące nowe odcinki Twojego podcastu.

Ja umieszczam zdjęcia okładki podcastu z moim gościem. Pamiętaj, żeby oznaczyć swojego gościa odpowiednim tagiem.

12. LinkedIn – nie tylko dla profesjonalistów

LinkedIn jest chyba trochę niedocenianą platformą do promocji. Jednak potrafi wygenerować sporo ruchu.

W dodatku taki ruch jest bardziej wartościowy niż z Facebooka. Zatem jak promować podcast na LinkedIn?

Jeśli umieścisz tam link do podcastu to trafią na niego ludzie rzeczywiście zainteresowani tematyką Twojego podcastu.

Warto budować tutaj swój profil podcastera.

13. Twitter – mało ruchu ale działa na autopilocie

Szczerze mówiąc to Twitter ze względu na niewielką popularność w Polsce nie wygeneruje dużego ruchu dla Twojego podcastu. No chyba, że “umiesz w twittera” 😉

Ja nie umiem w twittera dlatego wrzucam tam po prostu link do nowego odcinka podcastu i tyle. Polecam zautomatyzować tę akcję przy odpowiedniej aplikacji, o której pisałem w punkcie 3.

Możesz też umieścić w notatkach z podcastu takie pole jak poniżej do łatwiejszego udostępniania wpisu na twitterze.

28 metod jak promować podcast28 METOD - jak promować podcast Share on X

14. Pinterest – coraz więcej ruchu!

To platforma gdzie możesz umieścić zdjęcie promujące Twój podcast wraz z linkiem do Twojego odcinka. Inni użytkownicy mogą je przypiąć do swojej tablicy i mieć w ulubionych.

Zauważyłem, że im więcej zdjęć tam wrzucam to z czasem coraz więcej osób przypina sobie moje zdjęcia w swoich tablicach.

To zaczyna generować ruch nawet na starych odcinkach podcastów!

Dlatego polecam na stronie swojego podcastu umieścić w notatkach fajną grafikę stworzoną pod pinteresta, czyli napisz hasłowo na zdjęciu tytuł odcinka podcastu. Po publikacji wpisu udostępnij takie zdjęcie na swojej tablicy. Z czasem inni je znajdą po opisie.

15. TikTok – wschodząca gwiazda?

Jeśli nie słyszałeś o TikTok to warto w wolnej chwili poświęcić chwilę temu serwisowi.

To wschodząca gwiazda mediów społecznościowych. Ta aplikacja teraz zdobywa najszybciej nowych użytkowników.

Można w niej nagrywać i edytować proste filmiki. Potem można się nimi dzielić ze swoją publicznością.

W ten sposób można cały czas za darmo szybko zbudować sporą publikę i docierać do niej ze swoim komunikatem. Tak było kiedyś na facebooku zanim nie zaczął obcinać zasięgów każąc sobie płacić. Teraz TikTok może być takim wczesnym facebookiem.

Minus jest taki, że używają jej głównie bardzo młodzi ludzie. Więc zależy do kogo chcesz dotrzeć.

16. Jak promować podcast w iTunes ?

Gdy startowałem ze swoim podcastem nawet nie wiedziałem, że trzeba go umieścić jak najprędzej w iTunes.

Era podcastów zaczęła się w zasadzie wraz z powstaniem Apple iTunes. Jeśli Twojego podcastu nie ma w iTunes to automatycznie tracisz część słuchaczy.

Na szczęście dziś bardzo łatwo dodać swój podcast do iTunes. Bardzo Cię zachęcam do wykonania tego ważnego kroku.

Jednak zanim to zrobisz zastanów się jak to zrobić sprytnie.

Nagraj przynajmniej 5 odcinków. Dzięki temu gdy ktoś trafi na Twój podcast i go zainteresuje to zacznie słuchać kolejnych odcinków a Ty będziesz mieć trochę czasu na nagrywanie kolejnych.

A druga bardzo ważna sprawa to zadbanie o dużą ilość pozytywnych ocen Twojego podcastu w iTunes. Zatem poproś swoich znajomych w tym samym czasie o wystawienie pozytywnej oceny i napisanie recenzji.

Ten zabieg pomoże w początkowej fazie mocno podbić w iTunes Twój podcast w popularności. Kto wie może na chwilę trafisz w dział z najpopularniejszymi podcastami z Twojej kategorii.

17. Jak dodać podcast do Spotify?

Spotify to bardzo popularna platforma do słuchania muzyki.

Jakiś czas temu można na Spotify dodawać własne podcasty! Jupi!

Dla Ciebie jako Twórcy to świetna wiadomość. Dotrzesz do nowych słuchaczy. I to takich nietypowych. Ja Spotify wykorzystuję głównie do słuchania muzyki i podcastów na…. telewizorze!

Dodawanie własnego podcastu do Spotify jest banalnie proste. Jeśli nie wiesz jak to zrobić to przeczytaj poniższy wpis.

18. Jak dodać podcast do Google Podcast

Google nie chce być gorsze od Apple, które ma iTunes i też stworzyło aplikację do słuchania podcastów. Mowa oczywiście o Google Podcast.

Jak dodać podcast do Google Podcast? W tym rzecz, że Google samo decyduje o dodaniu Twojego podcastu do swojej bazy. Jeśli masz odpowiedni RSS feed swojego podcastu oraz jesteś już w iTunes to Google prędzej czy później Cię znajdzie.

Google ma jednak tę przewagę nad konkurencją, że jest globalną wyszukiwarką wszystkiego. Potrafi również przetworzyć nagrania audio na tekst i w ten sposób przeszukiwać Twój podcast.

A to oznacza, że z czasem pytając Asystenta Głosowego Google o jakieś zagadnienie, możliwe że w wynikach wyszukiwania pojawi się Twój podcast!

19. Jak promować podcast w newsletterze

Jeśli masz już blog lub stronę poświęconą podcastowi domyślam się, że budujesz też swoją listę mailingową, do której możesz wysyłać regularnie newsletter.

Jeśli nie masz jeszcze własnej listy mailingowej albo nowych subskrybentów przybywa bardzo wolno to przeczytaj te wpisy:

Po opublikowaniu odcinka podcastu daj znać swojej społeczności, że można już go posłuchać. Polecam umieścić link do swojej strony gdzie właśnie opublikowałeś nowy wpis.

Dodatkowo polecam wysyłać takie maile w poniedziałek rano. Zauważyłem, że wtedy ludzie najchętniej otwierają takie maile. Weekend to najgorszy czas na wysyłanie mailingów w podcastem.

20. Zapraszaj ciekawych gości do podcastu

Mój podcast jest oparty na wywiadach z interesującymi ludźmi, którzy działają w Internecie. Budują swoje biznesy online i często dążą do wolności finansowej.

Nagrywanie podcastów w formie wywiadów ma dużo zalet:

  • Jeśli samodzielnie nagrywasz podcast to z czasem lista tematów z danego obszaru może się wyczerpać. Zapraszając gości masz dostęp do nieograniczonej liczby pomysłów na nowe odcinki.
  • Rozmowa dwojga ludzi jest dużo ciekawsza niż monolog jednej osoby. Po prostu lepiej się tego słucha 🙂
  • Możesz zapraszać osoby, które są autorytetami w swojej dziedzinie. Przez co trudno do nich dotrzeć w tradycyjny sposób. Takie osoby często zgadzają się na nagranie podcastu bo to promocja również dla ich osoby i twórczości.
  • Publikując podcast wywiad trafiasz z przekazem równocześnie do dwóch społeczności. Do swojej oraz do społeczności swojego rozmówcy. Jeśli społeczność Twojego rozmówcy jest dużo większa od Twojej masz mega promocję. Poproś osobę, z którą rozmawiałeś o udostępnienie waszego podcastu w jej kanałach społecznościowych oraz newsletterze.

21. Dodaj swój podcast do katalogów z podcastami

Pamiętasz te czasy kiedy trzeba było dodawać link do własnej strony do jak największej liczby katalogów, żeby poprawić swoje SEO.

Te czasy dawno minęły ale nadal warto dodać link do swojego podcastu w katalogach z podcastami. Ta metoda nie przyniesie wielu nowych słuchaczy przynajmniej się nie napracujesz bo pracę wykonasz tylko raz.

Mój podcast dodałem do takich katalogów:

22. Optymalizuj swój podcast pod SEO

Podcast to nie tylko nagranie audio. To również notatka z rozmowy z przydatnymi linkami na Twoim blogu. Odpowiedni tytuł ze słowami kluczowymi.

To grafika promująca dany odcinek, na której też możesz umieścić słowa kluczowe. To też transkrypt całej rozmowy.

To wszystko możesz i powinieneś zoptymalizować w taki sposób, żeby wykorzystać moc Google i wybić się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

Bardzo Ci polecam poniższy wpis gdzie wymieniłem szereg skutecznych metod, z których dowiesz się jak promować podcast na blogu.

23. Poproś swoich słuchaczy o promocję

Twoi słuchacze to największa siła. Poproś ich zatem na początku i na końcu podcastu o wykonanie jednej konkretnej akcji.

Jeśli chcesz promować podcast na Facebooku, to poproś swoich słuchaczy o udostępnienie linku do odcinka lub skomentowanie go.

Czasami proste metody są najskuteczniejsze.

24. Jak promować podcast dzięki efektowi “Social Proof”

Co to jest ten “Social Proof”?

Na stronach z ofertami biur podróży często pojawiają się małe powiadomienia informujące Cię, że dany hotel ma ostatnie 2 wolne pokoje. Albo, że 38 osób przegląda tę ofertę więc za chwilę zniknie bo ktoś inny ją kupi.

Podobny efekt psychologiczny możesz wykorzystać na stronie ze swoim podcastem.

Dzięki darmowej platformie SocialParts.com możesz na stronie ze swoim podcastem wyświetlać specjalne dymki informujące ile osób w tym samym czasie właśnie przegląda stronę.

jak promować podcast

Jeśli aktywnie budujesz swoją listę mailingową to możesz również wyświetlać “dymki” informujące o tym kto ostatnio dołączył do Twojej podcastowej społeczności.

Jak promować podcast z SocialParts.com

Gdy ktoś kliknie w taki dymek, możesz przekierować go na stronę zapisu na Twój newsletter lub na stronę z listą najpopularniejszych odcinków podcastu.

Mam takie dymki również na swojej stronie, więc jeśli czytasz ten poradnik to w praktyce możesz się przekonać jak wyglądają podobne powiadomienia.

Jeśli masz stronę podcastu opartą o WordPressa to polecam darmową styczkę SocialParts: https://wordpress.org/plugins/social-parts/

25. Jak promować podcast za pomocą konkursu typu “giveaway”

Konkursy to świetny sposób na promocję. W ten sposób możesz bardzo szybko zwiększyć liczbę swoich słuchaczy.

Jakiś czas temu napisałem wpis gościnny na blogu Agnieszki Skupieńskiej o tym jak za pomocą konkursu typu “giveaway” zdobyć subskrybentów na liście mailingowej.

Podobny konkurs możesz zorganizować po to, żeby zdobyć nowych słuchaczy podcastu. Aby wziąć udział w konkursie możesz zaznaczyć opcje przesłuchania konkretnego odcinka podcastu, zobaczenia go na YouTube lub odwiedzenia strony z notatkami do podcastu.

A dodatkowo możesz dodać osoby biorące udział w konkursie do grona subskrybentów newslettera, w którym wysyłasz regularnie info o nowych odcinkach.

UWAGA: Konkurs to nie to samo co loteria. W ramach loterii nagroda jest losowana. Trzeba uzyskać odpowiednią licencję, żeby przeprowadzić loterię.

W metodzie, którą opisuję nagrodę wygrywa ten, kto zdobędzie największą liczbę punktów. Czyli reguły są z góry ustalone. Są opisane w regulaminie konkursu.

https://tosieoplaca.pl/konkurs-giveaway-sposob-rozbudowe-listy-mailingowej-618-subskrybentow-9-dni-case-study/

26. Jak promować podcasty za pomocą płatnych reklam

Jeśli masz budżet na reklamę to polecam dwie platformy gdzie możesz wyświetlać swoje reklamy.

Pierwsza z nich to Facebook. Tutaj wyświetlisz bardzo stargetowane reklamy. Możesz dotrzeć tylko do osób, które rzeczywiście są zainteresowane Twoim tematem.

W ten sposób możesz reklamować pojedyncze odcinki, które poruszają różne zagadnienia. Zatem zastosujesz różne reklamy.

Na początek polecam testować reklamy za kwoty nie większe niż 10zł dziennie, zanim nie nauczysz się wykorzystywać ich potencjału.

Drugą platformą jest Google. Możesz tutaj wyświetlać reklamy Twojej strony z podcastem w odpowiedzi na zapytania osób, które wpisują konkretne frazy w wyszukiwarkę. To powinny być słowa kluczowe, które charakteryzują Twój podcast.

27. Eksperymentuj z różnymi formami podcastu

Nagrywanie siebie samego i publikowanie podcastu w tej postaci jest najprostsze.

Kolejny poziom to nagrywanie wywiadów. Tu trzeba już włożyć więcej wysiłku ale sam podcast będzie ciekawszy.

Kolejną formą z jaką się ostatnio spotkałem to nagrania za żywo z dzwoniącymi gośćmi. Z takim rodzajem podcastu eksperymentuje Marek Jankowski z podcastu Mała Wielka Firma i jak widać na poniższym filmie wychodzi mu to rewelacyjnie.

Jak widzisz Marek udostępnia czas antenowy swojego podcastom osobom, które wnoszą coś do rozmowy a przy okazji mogą powiedzieć nazwę swojego biznesu lub link do strony internetowej. Marek to dopiero wie jak promować podcasty. Nie tylko swoje ale i innych twórców 🙂

28. Webinary – tu też można promować podcasty

Webinary to świetny sposób na przeprowadzanie szkolenia online na jakiś konkretny temat.

Jak zatem promować podcasty na webinarze?

Nic prostszego.

Możesz wykorzystać na webinarze część swojego nagranego wcześniej podcastu jako materiał pomocniczy.

Przed webinarem możesz do uczestników wysłać link do konkretnego podcastu gdzie znajdą część informacji przygotowujących ich do webinaru.

Wreszcie podczas webinaru możesz poprosić o zasubskrybowanie Twojego podcastu!

Jak promować podcast – podsumowanie

Teraz już wiesz jak promować podcast więc mam nadzieję, że dotrzesz do szerokiego grona słuchaczy.

Możesz napisać w komentarzu pod tym wpisem jakich Ty używasz metod do promocji własnego podcastu.

Jeśli chcesz w ramach promocji swojego podcastu zostawić do niego link to również śmiało umieść go w komentarzu 🙂

5/5 - (21 votes)

Możesz również polubić…